October 17, 2014

Percutian ke Vietnam part I

yezzzaaa... masa yang ditunggu2 telah tiba...
aku beli tiket ni pada bulan 1 tahun ni...
so gap 2 bulan jugaklah....
so tak sabar....

maka tiba lah juga masa yang dinanti....
28 Mac 2014... flite di KLIA jam 12.30 tghr..
so jam 9 pagi kami dah bergerak ke KLIA...
flite yg aku amik adalah Vietnam Airlines...
sebabnya masa aku bli tu..setelah dicompare MAS, AirAsia dan VA..
VA adalah paling murah... rm500++ return per pax.
ada lgi yg aku bc kat blog yg dpt lgi murah..yg rm200 return per pax pon ada..
mmg rezeki dorg lah. 

ok.. kami pergi berlapan... pakngah dgn wife dan dua anak, aku , husband dan mamaAbah.
syok jugak pergi ramai2...

so proses check in berjalan lancar..
so many thanks to my dear sis sbb sudi htr smp ke airport dan makesure check in semua ok.
hehe..aku dah mcm fobia kes ke Phuket dulu yg hampir2 kene tinggal dgn flite.
masa check in jugak kami tny psl food...
dan staf tu ckp makanan dari malaysia mmh halal..
tp kalau dari vietnam ke Malaysia dia tak sure...
pastu masa dok tunggu masuk ke kabin tuh, kami nampak lori Brahim tgh load makanan....
fuh.. lega. mmg konfiden. 

hokkay u all.... pegi 4 beg je ok....
balik nnt u all tgk la bape beg.


masa check in tunjuk yang ni jek....






dalam train nk ke airport

dalam train nk ke airport
setelah tu... kami kene naik another train untuk ke landasan.... sambil-sambil tu jalan-jalan dulu kat situ... 


actually ada byk lagi gambar kat Satellite Building nih..tapi tak tau memori kad aku ni cap ayam kot...byk giler gambar yg corrupt.... huhuhu....

abah, pakngah & boy sedang menanti utk masuk ke kabin....

so mama, makngah and my hubby


tuudia flite kami dah ready.... ha nampak tak lori Brahim...Airline Catering....
ehhh sempat berselfie .....



sebelah abah ksong sbb sepatutnya adik aku yg bongsu tu ikut.. tapi sbb dia dah g kerja kat Bangkok.. so dia akan gerak dari sana... burn gitu jer tiket dari klia....

teringat MH370.... uhuk....

mama cakap flite attendance deme nih mcm budak skolah je... hehe...
yezza...makan time... ada dua pilihan... ayam or fish

mama amik ikan

aku n hubby amik ayam

dah habes makan... dorg serve coffee/tea pulak... berpp... kenyam....

 
tido dulu... charge bateri

skrin ni menunjukkan lokasi terkini .. dekat dah nak sampai....

see... dah nampak pokok...yg aku perasan.. tempat dorang mmg takde gunung ganang...bukit bakau

ha ni dah masuk area town... nmpk bangunan je...
hokay... dah sampai airport...
mak aih... nak terkucil pulak....
utk pengetahuan.. airport vietnam takde sumber air ye...
mmg ade tisu je semata-mata....
aduh... aku sanggup tahan. buang kat hotel je.







No comments:

click for $$$$

Daisypath Anniversary tickers
Designed by UMIESUEstudio 2014