November 21, 2023

Trip ke Hatyai - Part 1

16/8/2023

Sejak kebelakangan ini rakyat Malaysia berpusu-pusu masuk ke Thailand untuk bercuti, begitu jugak dengan famili kecik aku.. yang rasanya ini dah kali ketiga atau keempat kami visit Thailand. Tp kesemua trip tu berlaku sebelum PKP. so byk memory dah lost ms pkp tu 😂 nk recall balik pon dah tak bape nk igt. dengan faktor usia lagi. hahaha

so utk trip kali ni aku decide nk 'dokumen' kan kat blog ni.. untuk bacaan anak cucu aku di masa2 akan dtg. inshaAllah.. 

trip kali ni meriah sikit sbb kawan hasben aku - Naim join skali. beserta wife- Su dan anak2 nya 3 org. wahh.. best2.. ramai ler sikit kan..dorang ni dari Kluang Johor.

So, 16hb petang tu tunggu dorang smp ke Tg. Malim dlm kul 5 ptg jugak lah. dorg singgah rumah dulu, solat semua. kami dinner siap2 di tgM kat kedai makan lah..takdenye aku nak masak pulak.. dapo dah siap lap.. lps settle kami gerak ke utara. sbb mlm tu kami akan bermalam di Perlis. sbb kami akan masuk ikut Padang Besar.

 

singgah r&r Bukit merah jap.. isi2 perut jap..driver pon penat...



anak aku lah paling best sbb dia ada kawan sepanjang trip ni.. siap twin lagi. 
 


jejaka2 malaya


Kami meneruskan perjalanan ke Padang Besar.. dan smp jam 1.00 pagi. kami menginap di

Capital O 90614 Cvia Ummul Hotel . scary doh sesampai nya di hotel ni. sbb satu dah tgh mlm. pastu ada construction pulak depan hotel. kami nak masuk pon tak tau kat mana pintu masuk ke hotel. apa lah salahnya kalau bgtau je kat customer kat private message di agoda atau boleh di call/ ws elok2 condition jalan masuk ke hotel tu ada masalah. hhaaishh.. saba je lah. tapi nasib baik lah bila sampai je hotel, bilik nya elok. bersih. sejuk la sikit hati.  so settle utk hari tersebut.


No comments:

click for $$$$

Daisypath Anniversary tickers
Designed by UMIESUEstudio 2014