July 19, 2012

how to block unwanted tag in your timeline

entry ini terdetik setelah aku rasa rimas bila semakin galak aktiviti tag mentag di FB. 
specially bila nk raya nih. aiishh.. aku konfiden korang pon mesti ada rs yg sama... takyahla nak tag2 bagai..kau fren aku..bila ko upload..automatik aku leh tgk gambar ko...siap tag2..pastu kalau jenis beribu respon lotih dgn aku2 kene baca! ee rimas! dah la skg ni takleh remove plak tag tuh!

it's ok kalau kau tak kesah org tag kau..tp boleh x kau limit kan, xde fren pon yg leh tgk apa yg org tag kau? mesti kau tanak kan, sbb mesti ada jugak gambar yg ko mmg nak jugak share dgn kwn2 ko. 

aku sbnrnya tak kesah pon nk tgk gmbr korang yg di tag tu..gmbr famili ke, gmbr korang gi benua antartika ke, gmbr anak menangis ke, tp asal jgn gambar xtvt berbisnes...haishh rimasnyaa.
hari2 menda yang sama!

so this time, aku come out dgn panduan how to block unwanted tag in ur timeline. so dgn cara ni..aku leh pilih post mana yg aku nk appearkan kat wall aku. so fren aku pon xla menyampah nk tgk org berbisnes yg asyik2 tag nama aku. 


1) klik small arrow di penghujung kanan atas --> klik privacy settings


2) klik on Timeline & Tagging
 3) klik "ON" pada Reviews posts friends tags .....,

4) apabila ada post yang nama korang di tag, notification akan dibuat terlebih dahulu untuk mendapatkan approval utk appear di wall




5) selagi tak approve, selagi tu post berkenaan tidak akan appear di wall kita..dan wall fren list kita yang lain... 

6) ataupon... worst come to worst leh jer unsubscribed status !! 
(aku guna cth adik aku la.. kang buat cth org lain sentap pulak..!!)



sekian, aku mohon maaf pada yang terasa hati. 
pada yang tak kesah org tag apa pon kat wall korang, A-B-A-I kan je mesej khidmat masyarakat ni. 

adios!



No comments:

click for $$$$

Daisypath Anniversary tickers
Designed by UMIESUEstudio 2014