January 29, 2009

Rindu

wif Kila yg byk susah senang bersama. neway, ur mom's Kueh Tat is the best ever..!
u r always on my mind ...
kak syimee... jasamu ku kenang...
our workstation
my workstation.. windu...!
aku rindu kalian....

entah mengapa semenjak 2 menjak ni rindu ku pada opis lama ku meluap-luap...aku rindu...rindu sangat2...specially rindu pada ex-opismate ku...rindu sampai terbawak2 mimpi...Kak Syimee, Kak Shikin, Kak Waheeda, Kila, Kak Inaz, Kak Siti, Puan Azizan(GM)...kenangan bersama kalian tak pernah padam...niat di hati nk sgt g melawat...tp segan..lagipon kena amik cuti..nantilah one fine day..I'll be there..
Menyingkap kenangan di UEM...pada bulan 11 tahun 2006..aku bermula sebagai Young Executive Trainee (YES) dgn gaji permulaan hanyalah RM1200. Ianya satu skim yang diperkenalkan oleh GLC untuk membantu graduan-graduan yang menganggur pada ketika itu. aku pada masa tu dah 4 bulan grad..tp belom dapat keja...4 bulan pon aku rasa mcm dah lama sgt..tp aku xpenah putus asa...boleh dikatakan tiap2 minggu aku attend interview...mcm2 jenis interview aku dpt lalui...that's a very precious experience for me..tp lastt skali interview yang aku pegi kat UEM lah. dgn sesat...maklumla xfamiliar dengan jalan KL. tp aku xpenah give up. tp alhamdulillah...at last aku dapat jugak..inteviu tu aku aku dah hilang "nebes2" suma..yelah sbb dah byk g inteviu...dah jadi natural dah.
Start keja...masa tu aku ngan kila je budak YES..so mula2 mmg la malu+segan...sbb yela org baru...lgpon ms tu suma org bz dgn preparation Launching YES kat PICC..so kami berdua pon pandai2 la adapt...tp lama2 ok....dah jadi seronok keja sana...agresif..semua keja mesti siap cepat2..dapat keja hari ni..kurang2 esok siap.mesti cepat.semua org cepat.agresif.otak pon xsempat nak jadi lembap. tambahan pulak dpmt aku incharge training...so kami slalu outstaion..organize tarining sana sini...tu yang lagi seronok...kurang2 setiap bulan mesti pegi satu hotel...new experience....maybe sbb tu jugak kami satu dpmt mmg close...sbb slalu outstation...overnite sama2...
Well apa2 pon...berkat kesungguhan kami...aku ngan kila berjaya menempatkan diri sebagai permanent staff kat situ..post kami sebagai Executive..gaji pon dah naik..aku nk say a lot of thanks to kak Syimee yang dah banyak guide aku masa kat UEM dulu...sesungguhnya jasamu ku kenang sampai bila2...! u really a superb Supervisor...dan aku rasa...dah layak kot nk jadi AM..kuikui..xlupa juga pada Puan Azizan yang bagi aku peluang untuk aku merasai bekerja dengan GLC antara yang terhebat di Malaysia...! yang lain2...Kila, Kak Waheeda, Kak Siti, Kak Inaz, En. Ainul, Misran, Kamarul ... thanks jugak atas sokongan dan tunjuk ajar kalian...

* Thanks Kak Syimee coz still igt my birthday date....

No comments:

click for $$$$

Daisypath Anniversary tickers
Designed by UMIESUEstudio 2014